Når du har foretatt en bestilling hos oss, kan du printe eller lagre ordrebekreftelsen som du mottar på mail rett etter kjøpet. Vi oppbevarer også bekreftelsen som du kan få en kopi av, hvis du kontakter kundeservice.
Kjøp nå - betal etter levering
Når du velger Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri å oppgi kortinformasjon, og du betaler alltid etter at du har mottatt varene dine.
Betalingsvilkår
Kredittid er minst 14 dager fra fakturadato. Næringsdrivende kan, når det indikeres i kassen, tilbys en kredittid på 30 dager fra fakturadato. Faktura sendes sammen med leveransen. I henhold til avtalen med nettbutikken kan fakturaavgift tilkomme.Hvis betaling unnlates tilkommer et purregebyr på 70,00 kr, samt en forsinkelsesrente på 8,50%. Ved fortsatt utelatt betaling sendes et inkassovarsel med nytt purregebyr. Kravet blir deretter sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe
Kredittsjekk
Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det bli gjort en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk blir foretatt, vil et gjenpartsbrev sendes enten elektronisk eller per post.
Omvandling av faktura til fleksibel delbetaling
På din faktura kan du bli tilbudt å betale et lavere beløp i stedet for å betale hele fakturaen med en gang. Om du velger å betale et lavere beløp enn totalbeløpet, anses dette som en søknad om å endre fakturaen til fleksibel delbetaling (Klarna Konto). Du betaler da i egen takt, men minst 95 kr per måned. Klarna Konto er en rammekreditt som kan benyttes for kjøp av varer og tjenester fra nettbutikker som tilbyr Klarna Konto. Den faktiske kontoavtalen inngås senere i forbindelse med at kontoavtalen sendes til din folkeregistrerte adresse. Klarna Konto tilbyr forbrukeren mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag samlet på en månedlig faktura, i stedet for å betale hele beløpet med en gang for det enkelte kjøp. Din kredittgrense er som høyst 5000 NOK. Dersom du fikk ditt første kjøp på delbetaling eller betalingsutsettelse godkjent på et beløp som er høyere enn 5000 NOK, er det dette beløpet som er din kredittgrense. Kreditgrense fremgår også på avtalens førsteside. Vilkårene for Klarna Konto fremkommer nedenfor.
Dersom det er første gang du velger å utsette eller dele opp betalingen på et kjøp, er dette kun et tilbud om utsatt betaling. Dette trenger du kun å gjøre første gang du velger å utsette eller dele opp betalingen. Den faktiske avtalen inngås i forbindelse med at vi sender en kontoavtale til din folkeregistrerte adresse. For å være bindende må kontoavtalen signeres og returneres til Klarna. Dersom kontoavtalen ikke signeres og returneres, vil du ikke være bundet av rammekredittavtalen. Velger du å ikke være bundet av rammekredittavtalen, vil våre alminnelige fakturavilkår gjelde for kjøpet.
Link til Klarna Allmenne vilkår
Link til Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt
Dersom det er første gang du velger å utsette eller dele opp betalingen på et kjøp, er dette kun et tilbud om utsatt betaling. Dette trenger du kun å gjøre første gang du velger å utsette eller dele opp betalingen. Den faktiske avtalen inngås i forbindelse med at vi sender en kontoavtale til din folkeregistrerte adresse. For å være bindende må kontoavtalen signeres og returneres til Klarna. Dersom kontoavtalen ikke signeres og returneres, vil du ikke være bundet av rammekredittavtalen. Velger du å ikke være bundet av rammekredittavtalen, vil våre alminnelige fakturavilkår gjelde for kjøpet.
Link til Klarna Allmenne vilkår
Link til Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt
Bruk av personopplysninger
Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Klarna bruker personopplysninger først og fremst for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og til markedsføring. Ditt kundenummer hos Klarna er ditt fødselsnummer. Se Klarna sine retningslinjer for personvern for en nærmere beskrivelse av hvordan vi håndterer personopplysninger. Ved å benytte deg av Klarna sine betalingsløsninger godkjenner du at vi bruker dine personopplysninger i henhold til Klarnas retningslinjer for personvern, inklusiv eventuell overføring til særskilt utvalgte samarbeidspartnere eller stater utenfor EU/EØS-området.
Har du spørsmål? Kontakt oss gjerne på tlf 21 01 89 91 alle hverdager mellom 08.00 – 17.00. Ved tvister kan Kontohaver henvende seg til Allmänna reklamationsnæmnden, Box 174, 101 23 Stockholm.
Klarna Bank AB (publ). Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, www.klarna.no
StreetToWear tilbyr Klarna Fakturabetalning som en betalningsservice, men alle spørsmål angående fakturering, kredittering, påminnelser og inkasso etc., håndteres utelukkende av Klarna AB. StreetToWear kan ikke stilles til ansvar for ubetalte regninger mellom kunden og Klarna AB, samt tvister mellom disse parter.
Vi bestreber oss på å få sendt alle ordre, hvis alle varer er på lager, inennfor 1-2 arbeidsdager. Hvis et produkt har lengre avsendelsestid, vil dette fremgå på den enkelte størrelse og/eller farge. Det er den varen med lengst avsendelsestid som bestemmer når ordren blir sendt fra lageret. Er en vare i restordre, opplyser et alternativt avsendelsestidspunkt. Det er ikke mulig å få en dellevering av ordren. Leveringen skjer emd den transportør som du valgte ved bestilling.
Alle ordre sendes med UPS - Levering til hjemmeadresse eller arbeidsplass.Når du mottar din ordre, vil det ligge en returlabel vedlagt, og denne kan du bruke til å sende pakken i retur til oss. Benytter du seg av denne label, fratrekker vi 169 NOK fra det beløpet du ellers skulle ha refundert. Vi anbefaler at du benytter deg av denne løsningen, men du er velkommen til å finne en alternativ løsning på egen regning. HUSK - forsendelsen være "med omdeling". Vi mottar ikke returvarer ved etterkrav, eller uten omdeling.
Vi refunderer beløpet på dine returnerte varer til det samme betalingsmidlet som ble brukt ved bestillingen. Det kan gå opp til 14 dager, fra vi mottar returvarene, til redunderingen skjer. Bemerk: Noen korttyper bruker lengre tid på å behandle refundasjoner. For Mastercard Credit gjelder det at pengene vil være på kontoen din den 1. i den etterfølgende måneden, hvis returneringen skjedde innen den 20. i måneden, hvis ikek skjer det følgende måned.
Du mottar full refundering for de varene som returneres, hvis varene er returnert i samme tilstand som du mottok dem i. Varene må altså ikke være skadede, møkkete, vasket, endret eller brukt. Du kan prøve varene på samme måte som du ville gjort i en butikk. Hangtags, labels, merker og annet skal ikke fjernes. Sko skal retureres i den originale skoesken.Ved bruk av reklamasjonsretten, skal kjøper selv stå for forsendelse av produktet, inkludert omkostningene dette medfører.
Hvis du ønsker å reklamere for et produkt, skal du først kontakte våres kundeservice. Vedlegg gjerne et bilde av mangelen/feilen. Etter dette vil du motta et reklamajsonsskjema som skal vedlegges returvaren. Vennligst ikke returnér varen før du har mottatt reklamasjonsskjemaet fra kundeservice.
Når du returnerer den defekte varen, ber vi deg vedlegge utfylt reklamasjonsskjema og benytte deg av den returlabellen som var vedlagt da du mottok varene dine. Har du mistet denne, kan du få en ny hvis du kontakter kundeservice.Det er viktig at du sender ordren tilbake i forsvarlig emballasje.Bemerk: Benytter du deg ikke av våres returlabel, skal du være oppmerksom på at vi ikke mottar pakker sendt pr. etterkrav eller ved personlig avhenting i postbutikk eller liknende.
Hvis du ønsker å klage over et kjøp foretatt på StreetToWear, skal du først henvende deg til oss via våres kontaktformular eller på mail info@streettowear.eu. Hvis det ikke lykkes å finne en felles tilfredsstillende løsning på klagen, har du mulighet for å klage direkte til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning. Du kan også benytte deg av EU-kommissionens online klageportal, men denne vil hovedsaklig være relevant, hvis du er en forbruker med adresse utenfor Danmark.